sunnuntai 19. elokuuta 2012

Se on neule!!!

Olen kesän aikana neulonut kaksi vauvannuttua, joista ensimmäisen saaja on jo syntynyt ja rohkenen siis nutun esitellä. Ohje on vanha tuttu Dropsilta, olen neulonut tuolla ohjeella muistaakseni ainakin 5 nuttua aiemmin. Seuraavaksi etsin kyllä jo uuden nuttuohjeen. Loputon ainaoikeinneule ei ole minun juttuni, vaikka siitä kaunista, lämmintä ja pehmeää pintaa syntyykin (neulon nyt villatakkia koossa 170 cm ja se tuntuu valmistuvan nopeammin kuin yksi vauvannuttu). Lanka on Novita Woolia, niitä marttavärejä (hopea ja vaalea hopea), joita ei saa kuin Helsingin LankaDelistä tai tilattuna klubikaupasta (mur... onneksi tilaamani lanka riitti). Ihanat, nuttuun aivan täydelliset kukkanapit löysin Käsityö-Kaisasta täältä Turusta.

11 kommenttia:

  1. On todella kaunis nuttu! Aina-oikein-neule tuntuu tosiaan valmistuvan kovin hitaasti,hieman tylsä neuloa...Mutta kannattitässä tapauksessa vaan tikutella,lopputulos on kerrassaan upea!

    VastaaPoista
  2. Onpas kaunis nuttu ja ihanat värit.

    VastaaPoista
  3. Oi tuo on ihana! Olen nähnyt niin monta kaunista toteutusta tuosta mallista, mutta itse en ole neulonut. Pitäisi kai käydä lkattomassa onko kokoja riittävästi, nyt kun vielä teoriassa saattais joku käyttäjä ollakin. Mä nimittäin tykkään neuloa ainaoikeaa :)

    VastaaPoista
  4. Vauvanvaatteet on söpösiä, mut valmistumisesta olen samaa mieltä; hitaasti valmistuvat kokoonsa nähden.

    VastaaPoista
  5. Niin soma nuttu! Tuo on kyllä kiva malli.

    VastaaPoista
  6. Ihana neule ja kaunis on värikin! Todella kauniita käsitöitä sinulla on blogissasi ja hienoja kuvia. Kiva, että löysin tänne!! :)

    VastaaPoista